بخش نخست
درباره چه چيز از يكديگر مىپرسند (۱)
عَمَّ يَتَسَاءلُونَ ﴿۱﴾
درباره چه چيز از يكديگر مىپرسند (۱)
عَمَّ يَتَسَاءلُونَ ﴿۱﴾
از آن خبر بزرگ (۲)
عَنِ النَّبَإِ الْعَظِيمِ ﴿۲﴾
عَنِ النَّبَإِ الْعَظِيمِ ﴿۲﴾
كه در باره آن با هم اختلاف دارند (۳)
الَّذِي هُمْ فِيهِ مُخْتَلِفُونَ ﴿۳﴾
الَّذِي هُمْ فِيهِ مُخْتَلِفُونَ ﴿۳﴾
نه چنان است به زودى خواهند دانست (۴)
كَلَّا سَيَعْلَمُونَ ﴿۴﴾
كَلَّا سَيَعْلَمُونَ ﴿۴﴾
باز هم نه چنان است بزودى خواهند دانست (۵)
ثُمَّ كَلَّا سَيَعْلَمُونَ ﴿۵﴾
ثُمَّ كَلَّا سَيَعْلَمُونَ ﴿۵﴾
در این آیات گاری تعالی به «خبر بزرگی» اشاره می فرمایند که بزودی معلوم
خواهد شد. برخی مفسرین در تفسیر این آیات، خبر بزرگ را به روز قیامت تعبیر
نموده اند اما از آنجایی که دو بار و به شدت تاکید شده که «به زودی»
دانسته خواهد شد، این تعبیر صحیح نیست. چرا که از زمان انزال آیات 14 قرن و
اندی گذشته و هنوز هم خبری نشده. برخی هم آن را به ظهور آغا امام زنان
تعبیر کرده اند که آن هم به همان دلیل و گیر کردن آغا در چاه درست نیست.
لذا با توجه به اشاره «دختران سینه برجسته» که در آیات بعدی به آن خواهیم رسید، به نظر می رسد «خبر بزرگ» چیزی مثل کشف قاره امریکای جنایتکار به دست «کریم پوست کلفت» باشد.
لذا با توجه به اشاره «دختران سینه برجسته» که در آیات بعدی به آن خواهیم رسید، به نظر می رسد «خبر بزرگ» چیزی مثل کشف قاره امریکای جنایتکار به دست «کریم پوست کلفت» باشد.
=========================
آيا زمين را گهوارهاى نگردانيديم (۶)
أَلَمْ نَجْعَلِ الْأَرْضَ مِهَادًا ﴿۶﴾
آيا زمين را گهوارهاى نگردانيديم (۶)
أَلَمْ نَجْعَلِ الْأَرْضَ مِهَادًا ﴿۶﴾
و كوهها را [چون] ميخهايى [نگذاشتيم] (۷)
وَالْجِبَالَ أَوْتَادًا ﴿۷﴾
وَالْجِبَالَ أَوْتَادًا ﴿۷﴾
در این آیات، گاری تعالی به موضوع آفرینش زمین اشاره می فرمایند و زمین
را به گهواره و کوه ها را به میخ تشبیه نموده اند که این تشبیه اخیر چندین
بار در قرآن مجید اینها به کار برده شده است.
از این تشبیهات می فهمیم که برخلاف آنچه که دانشمندنمایان بی خدا که علمشان به قول فرمایش استاد فرزانه «علامه جواتی اُمّلی» به درد هیچ نمی خورد، زمین نه گرد است و نه می چرخد، بلکه مثل گهواره تاب می خورد و کوه ها هم میخ هایی هستند که این گهواره را نگه می دارند.
حال برخی از مسلمان نمایان خودفروخته سعی می کنند تا کلام الهی را قلب به گفته های این دانشمند نمایان از خدا بی خبر کنند که باید به ایشان گفت آخر ای گوسفندان ابله! گاری تعالی نعوظی بالله خر نبود که! اگر می خواست تشبیهی بکند که معنی گرد بودن و گردش آن به دور خورشید از آن به دست بیاید، خوب می کرد. مگر نه این که ما ادعا داریم قرآن کمال فصاحت و بلاغت است؟ خوب این را هر خری می فهمد که خداوندی که کمال دانش است، اگر می خواست بگوید زمین گرد است، تشبیهی می کرد که ربطی به آن داشته باشد. نعوظی بالله مرض که نداشت تشبیه و تمثیل عوضی بکند.
همچنین این آیات و آیات مشابه نشان می دهند که کشفیات دانشمند نمایان بی دین درباره این که کوه ها در اثر حرکت و چین خوردگی پوسته زمین به وجود آمده اند صحیح نیست، بلکه خداوند همان موقعی که زمین را می آفرید، کوه ها را هم به آن میخ کرد تا زمین از آسمان نیفتد.
از این تشبیهات می فهمیم که برخلاف آنچه که دانشمندنمایان بی خدا که علمشان به قول فرمایش استاد فرزانه «علامه جواتی اُمّلی» به درد هیچ نمی خورد، زمین نه گرد است و نه می چرخد، بلکه مثل گهواره تاب می خورد و کوه ها هم میخ هایی هستند که این گهواره را نگه می دارند.
حال برخی از مسلمان نمایان خودفروخته سعی می کنند تا کلام الهی را قلب به گفته های این دانشمند نمایان از خدا بی خبر کنند که باید به ایشان گفت آخر ای گوسفندان ابله! گاری تعالی نعوظی بالله خر نبود که! اگر می خواست تشبیهی بکند که معنی گرد بودن و گردش آن به دور خورشید از آن به دست بیاید، خوب می کرد. مگر نه این که ما ادعا داریم قرآن کمال فصاحت و بلاغت است؟ خوب این را هر خری می فهمد که خداوندی که کمال دانش است، اگر می خواست بگوید زمین گرد است، تشبیهی می کرد که ربطی به آن داشته باشد. نعوظی بالله مرض که نداشت تشبیه و تمثیل عوضی بکند.
همچنین این آیات و آیات مشابه نشان می دهند که کشفیات دانشمند نمایان بی دین درباره این که کوه ها در اثر حرکت و چین خوردگی پوسته زمین به وجود آمده اند صحیح نیست، بلکه خداوند همان موقعی که زمین را می آفرید، کوه ها را هم به آن میخ کرد تا زمین از آسمان نیفتد.
========================
و شما را جفت آفريديم (۸)
وَخَلَقْنَاكُمْ أَزْوَاجًا ﴿۸﴾
وَخَلَقْنَاكُمْ أَزْوَاجًا ﴿۸﴾
و خواب شما را [مايه] آسايش گردانيديم (۹)
وَجَعَلْنَا نَوْمَكُمْ سُبَاتًا ﴿۹﴾
وَجَعَلْنَا نَوْمَكُمْ سُبَاتًا ﴿۹﴾
و شب را [براى شما] پوششى قرار داديم (۱۰)
وَجَعَلْنَا اللَّيْلَ لِبَاسًا ﴿۱۰﴾
وَجَعَلْنَا اللَّيْلَ لِبَاسًا ﴿۱۰﴾
و روز را [براى] معاش [شما] نهاديم (۱۱)
وَجَعَلْنَا النَّهَارَ مَعَاشًا ﴿۱۱﴾
وَجَعَلْنَا النَّهَارَ مَعَاشًا ﴿۱۱﴾
در این آیات، خداوند به موضوع جفت بودن انسان ها اشاره می کند و بدین
ترتیب به ایشان می فرماید که ایشان جفت هستند و این یکی از معجزات علمی
قرآن است. یعنی تا آن روز مردم فکر می کردند آدم ها طاق هستند و پس از
انزال این آیات فهمیدند که نه خیر جفت هستند.
همچنین به روز و شب اشاره می فرماید و ما امروز می دانیم که مردم شب ها می خوابند و روز ها کار می کنند، ولی پیش از آن که مردم در جهالت و نادانی بودند گمان می کردند که اینطور نیست که مردم روز ها کار کنند و شب ها بخوابند.
همچنین دراینجا قرآن بار دیگر خط بطلان بر گفته دانشمند نماهای از خدا بی خبر می کند که می گویند در قطبین زمین شش ماه روز است و شش ماه شب!
آخر ابله ها! مگر انسان خرس است که شش ماه بخوابد؟ پس می فهمیم که اینطور نیست که انسان شش ماه بخوابد و شش ماه کار کند.
همچنین به روز و شب اشاره می فرماید و ما امروز می دانیم که مردم شب ها می خوابند و روز ها کار می کنند، ولی پیش از آن که مردم در جهالت و نادانی بودند گمان می کردند که اینطور نیست که مردم روز ها کار کنند و شب ها بخوابند.
همچنین دراینجا قرآن بار دیگر خط بطلان بر گفته دانشمند نماهای از خدا بی خبر می کند که می گویند در قطبین زمین شش ماه روز است و شش ماه شب!
آخر ابله ها! مگر انسان خرس است که شش ماه بخوابد؟ پس می فهمیم که اینطور نیست که انسان شش ماه بخوابد و شش ماه کار کند.
============================
و بر فراز شما هفت [آسمان] استوار بنا كرديم (۱۲)
وَبَنَيْنَا فَوْقَكُمْ سَبْعًا شِدَادًا ﴿۱۲﴾
وَبَنَيْنَا فَوْقَكُمْ سَبْعًا شِدَادًا ﴿۱۲﴾
و چراغى فروزان گذارديم (۱۳)
وَجَعَلْنَا سِرَاجًا وَهَّاجًا ﴿۱۳﴾
وَجَعَلْنَا سِرَاجًا وَهَّاجًا ﴿۱۳﴾
و از ابرهاى متراكم آبى ريزان فرود آورديم (۱۴)
وَأَنزَلْنَا مِنَ الْمُعْصِرَاتِ مَاء ثَجَّاجًا ﴿۱۴﴾
وَأَنزَلْنَا مِنَ الْمُعْصِرَاتِ مَاء ثَجَّاجًا ﴿۱۴﴾
تا بدان دانه و گياه برويانيم (۱۵)
لِنُخْرِجَ بِهِ حَبًّا وَنَبَاتًا ﴿۱۵﴾
لِنُخْرِجَ بِهِ حَبًّا وَنَبَاتًا ﴿۱۵﴾
و باغهاى در هم پيچيده و انبوه (۱۶)
وَجَنَّاتٍ أَلْفَافًا ﴿۱۶﴾
وَجَنَّاتٍ أَلْفَافًا ﴿۱۶﴾
در آیه دوازده خداوند به مساله هفت آسمان و مرکزیت زمین در عالم اشاره
می فرمایند که بطلمیوس قرن ها قبل از قرآن از روی قرآن تقلب کرده بود و آن
را به نام خود نوشته بود، ولی در این آیات می بینیم که این ها در اصل گوشه
ای از دانش لابذار خداوندی بوده اند. البته بعد ها منجمین از خدا بی خبر
برضد اینها گفتند که زمین مرکز عالم نیست و هفت آسمان هم وجود ندارد، اما
ایشان بیخود گفته اند و ما می دانیم که گاری تعالی عالم مطلق اند و اگر
بفرمایند هفت آسمان داریم، حتما داریم و بقیه نمی فهمند و جزای این نافهمی
را در آخرت خواهند دید.
در آیه سینزده به چراغ فروزان اشاره می شود که مراد همان خورشید است که در مدار خود می گردد و هروقت بالا می آید در زمین روز می شود و هر وقت پایین می رود شب می آید.
البته چراغ های دیگری هم داریم که همان ستارگان هستند که خداوند آن ها را برای تزئین آسمان و همچنین پیدا کردن راه کشتی ها و راه مکه توسط حاجی هایی که در شب سفر می کنند آفریده است.
در آیه چهارده به انزال آب از آسمان اشاره می فرماید که مردم قبلا نمی دانستند که باران از کجا می آید و گاری تعالی در این آیه و آیات مشابه گوشه ای از دانش لابذار خود را به نمایش گذاشتند.
در آیه پانزده و شانزده هم به مساله نیاز نباتات به آب برای رویش اشاره فرمودند.
برخی از مغرضان می گویند چه لازم بود که گاری تعالی در کتابی که برای هدایت بشر فرستاده شده ده ها بار به این مسایل پیش پا افتاده اشاره کند؟ در پاسخ باید گفت که اولا شما نمی فهمید و این سوال از نافهمی شماست و همانطور که خداوند صدها بار در همین قرآن وعده داده است، در آخرت هیزم داغ در ماتحتان فرو خواهندکرد. دویّما این ها مسایل بسیار مهمی هستندو مثلا اگر خداوند نمی فرمود که نباتات نیاز به آب دارند، خوب هیچکس لابد به مزرعه اش آب نمی داد و همه ازگرسنگی می مردند، همانطور که انسان ها هزاران سال قبل از اسلام همگی می مردند.
در آیه سینزده به چراغ فروزان اشاره می شود که مراد همان خورشید است که در مدار خود می گردد و هروقت بالا می آید در زمین روز می شود و هر وقت پایین می رود شب می آید.
البته چراغ های دیگری هم داریم که همان ستارگان هستند که خداوند آن ها را برای تزئین آسمان و همچنین پیدا کردن راه کشتی ها و راه مکه توسط حاجی هایی که در شب سفر می کنند آفریده است.
در آیه چهارده به انزال آب از آسمان اشاره می فرماید که مردم قبلا نمی دانستند که باران از کجا می آید و گاری تعالی در این آیه و آیات مشابه گوشه ای از دانش لابذار خود را به نمایش گذاشتند.
در آیه پانزده و شانزده هم به مساله نیاز نباتات به آب برای رویش اشاره فرمودند.
برخی از مغرضان می گویند چه لازم بود که گاری تعالی در کتابی که برای هدایت بشر فرستاده شده ده ها بار به این مسایل پیش پا افتاده اشاره کند؟ در پاسخ باید گفت که اولا شما نمی فهمید و این سوال از نافهمی شماست و همانطور که خداوند صدها بار در همین قرآن وعده داده است، در آخرت هیزم داغ در ماتحتان فرو خواهندکرد. دویّما این ها مسایل بسیار مهمی هستندو مثلا اگر خداوند نمی فرمود که نباتات نیاز به آب دارند، خوب هیچکس لابد به مزرعه اش آب نمی داد و همه ازگرسنگی می مردند، همانطور که انسان ها هزاران سال قبل از اسلام همگی می مردند.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر