۱۳۹۱ شهریور ۹, پنجشنبه

استفتائات 6

بو های مشکوک

حاج آقا، مسیلکم
دیشب سر راهم به تهران ، در مقعد مطهر امام راحل جهت دست به آب توقفی کوتاه داشتم.
همراهم گفت چون خسته ای ساعتی را اینجا استراحت کنیم که پشت فرمان خوابت نگیرد فدای مقام معظم رهبری قدس دو سره شوی .
گروهی معتاد آنجا خوابیده بودند و گویا خوششان نیامد من دوستم کنار آنها بخواهیم بنشینیم. متاسفانه شیوه ناجوانمردانه ای را در پیش گرفتند و حمله شیمیایی عظیمی انجام دادندبه صورتی که دچار سردرد شدیم.
لطفا با فتوایی مشخص فرمایید تکلیف کسانی که در مرقد مطهر برای نیل به مقاصد شخصی بوهای مشکوک صادر می کنند چیست ؟ در صورتی که برای پیشرفت اسلام این کار را کنند دستور چیست و چه حکمی دارد؟ حکم کسانی که مورد حمله قرار می گیرند چیست ؟
گمنام در «پیش در آمد»
هو المحبّ الگوّازین
اولا خوش به سعادت شما، چرا که قضای حاجت و دفع غائط در حرم ائمه اطهار و علماء دین و نیز در مساجد و تکیه ها ثواب بسیار دارد. اگر دانسته باشید، هر کجا مسجدی، مرقدی، اما زاده ای، مقعدی چیزی می خواهند بسازند، اول از همه مستراح آن را بنا می کنند و این نشان می دهد که قضای حاجت بر مرقد اولیا بر زیارت قبور آنان ارجح و اثوب است.
اما بعد راجع به آن دو موجود بی گناه چطور دلتان می آید؟ این ها کبوتران حرم قنبل عظیمند. حالا کبوتران امام رضا بر سر و کول زوار آن حضرت می رینند ولی خوب این ها که نمی توانند چنان کنند، پس به جایش نفخه الهی را از دلشان به سوی زوار می پراکنند.
لذا شما به جای دلگیری یک کاسه گندم نذرشان کنید، البته گندم که به دردشان نمی خورد، پس یک گرم «هری» نذر آقا کنید و به ایشان بدهید که هم راه گوزشان بسته شود و هم انشاءالله نیتتان برآورده شود.
اما از این ها که بگذریم، حکم کلی این عمل یعنی رها کردن نفخه الهی از مقعد مطهر چنین است که این کار اگر به قصد مقاربت باشد حکم جهاد اصغر را دارد و کسی که در معرض آن بوده نیز ثواب شهادت برایش منظور می گردد و به قول حضرت امام چه بگوزید و چه گوزیده شوید پیروزید.
والله العالم
الاحمق
سیّد سنبلعلی الموسوی الکمرونی
دویّم محرم المبارک 1429 هق
بیضیه قم

تشکیک در یک استفتاء

در یکی از سوالاتی که از ما شده بود و ما به آن در این قسمت ( آیا دود هم نجس می شود؟ ) پاسخ داده بودیم، یکی از مومنات سوالی برایش پیش آمده که به اذن الهی و با استعانت به پیشابراه امام زنان در اینجا بدان جواب می دهیم:
آقا جون
اگه اینطوریه، میشه ماه رمضون سیگار کشید، نه؟
روزه رو باطل نمیکنه، نه؟
اگه اینطور نباشه که ماه روزه ای تنفس رو هم تعطیل کنیم، به حب الله…
هو البادی
خیر نمی شود. دود اگر چه «چیز» نیست ولی می تواند اثرات وجودی داشته باشد. مثل زارت گاری تعالی که خودش چیز و ماده نیست ولی می تواند بر جهان مادی اثرگذار باشد.
حالا عده ای ممکن است بپرسند که چگونه ممکن است چیز غیر مادی بر چیز مادی اثرگذار باشد، چرا که ماده و غیرماده از دو سنخ بوده و از قوانین همسانی تبعیت نمی کنند و اصولا در زنجیره علیت وقتی وجود سنخیت بین علت و معلول الزامی است.
در پاسخ به این ها باید گفت:
الَّذِينَ هُمْ فِي غَمْرَةٍ سَاهُونَ
همانان كه در ورطه نادانى بى‏خبرند
همچنین:
قُلْ أَفَغَيْرَ اللَّهِ تَأْمُرُونِّي أَعْبُدُ أَيُّهَا الْجَاهِلُونَ
بگو اى نادانان آيا مرا وادار مى‏كنيد كه جز خدا را بپرستم
بدین ترتیب با این استدلال قرآنی مشت محکمی به دهان مشرکون زده می شود و همه چیز به لطف الهی اثبات می گردد.
والله العالم
الاحمق
سیّد سنبلعلی الموسوی الکمرونی
شیشم محرم المبارک 1430 هق
بیضیه رم

اج آقا درود. حاج آقا اولین معلولی که خداوند قبّار سبب آن شد چیست؟ حاج آقا جیگرتو انشاالله.
احسن الله و هم خیر العافیه.
—————
سنبلعلی:
اولین معلول جضرت حوا (ع) بود. می دانیم که زن در اسلام موجودی ناقص است و احادیث صحیح و صریح بسیاری از رسول اخوش و امام اول شیره ایان در این باب موجود است.
پس اولین زن آفریده شده که همان حضرت حوا باشد، اولین معلول آفرینش هم هست.
این هم برای این که زن ها نگویند چرا هیچ وقت ما اول نیستیم!


دزدان مدینه

اشعار زیبایی از منصور در رابطه با ایام مبارک محرم:
دزدان مدینه
از دین شما بر تنتان تار تنیدست
جز مرگ و تباهی همه عالم چه شنیدست ؟
افسوس که گر فکر کنی باور پوچت
یا منتظرِ آتش و یا آبِ اسیدست !
گردن زدن و هرزگی و جهل و خرافات
اینها همه از تابش قرآن مجیدست
ای عاشق مولای عرب هیچ ندانی
ایران تو از دین عربها چه کشیدست
هرگز تو نفهمی سخن از راز حقیقت
کاین شاه شهیدان سر ایرانی بریدست

ادامه را در اینجا بخوانید.


پاسخ به «نامه محرمانه به رهبری»

خدمت محترم جناب رهبر
دامت عَربَدُه
این جانب حق تعالی و پروردگار عالم از یک طرف نماینده حضرتعالی در کائنات از همان طرف تماسهای مکرر از جانب از بندگان بر روی کره زمین به ما واصل شده و همگی التماس و تضرع مینمایند که ما، رب العالمین، شما و محمود خشگله را به درک پرتاب نماییم.
تا کنون این درخواستها را از زیر سبیل مبارکمان در نموده ایم. ولی لازم به ذکر است که حکمت و عدالت خداوندی ما؛ مخدوش میگردد اگر به این دعا ها پاسخ ندهیم.
مخصوصا که تعداد زیادی دعا هم در خصوص ظهور اما زمان داریم ولی از آنجا که امام فعلا نداریم و چند نفری هم که ادعای امام زمانی داشتند، توسط حکومت شما بدار آویخته شده اند، امام زمان فعلا جگر ظهور کردن ندارند.
از همان طرف با مجهول المکان بودن امام زمان، یکی از بندگان ما که اتفاقا وزیر کشور محمود خشگله نیز میباشد، تمام اموال امام را بالا کشیده و به اسم امانتداری مشغول عشق و حال میباشد. خواهشمند است اقدامات مقتضی معمول بفرمایید.
-رونوشت : دفتر حاج آقا سید سنبلعلی
رب العالمین – نماینده ولی فقیه در کائنات
هو الگافي
حضور محترم گاری تعالی، حضرت احد صمد نمد لم یل و یول
حقیر فقیر سراپا تقصیر به نمایندگی از همه علمای مکتب والای حقه شقه شیره اثنی حشری از درکاه مبارک آن حضرت تقاضا دارم، سایه مقام تخمای ولایت وقیح، آن استوراخ دوران و شبان بسیجیان از از سر عمت همیشه در پهنه کم ننماید و این طایفه مخ لس را مانند گوسفندانی بدون چوپان در این دنیای پر مخاطره رها ننماید.
عجالتا مشت محکمی به پشت آن هایی که استدراک (به درک واصل شدن) مقام منظم را از آن حضرت خواستار شده اند حواله می کنیم تا بعدا، حسب الامر، مراتب استحداد و استعزار درباره ایشان اجرا گردد.
الاحمق
سیّد سنبلعلی الموسوی الکمرونی
یانزدهم محرم المبارک 1430 هق
بیضیه رم


پاسخ به پروردگار عالم درباره جلد دوم قرآن

بنام خودمان که رب العالمین هستیم.
جناب آقای حاج سید سنبلعلی
دامت شوکته
دیدیم که دست به انتشار جلد دوم قران زده اید. همانا که شما از بندگان گمراه ما بهترید ولی انتشار جلد دوم قران بدون هماهنگی با ما که هر آینه خداوندگار عالمیم؛ فعلی حرام است.
توصیه می نماییم که قبل از انزال هرگونه سوره یا فعلی مشابه با دفتر معظم له و عرش الهی هماهنگی بعمل آید.
با تقدیم احترام
رب العالمین – نماینده حق تعالی در کائنات
هو السّفاک
حضور محترم حضرت گاری تعالی،
آن موقعی که این حقیر اقدام به نشر سوره های منزوله نمود، جنابعالی یا نبودید (که بعید است) یا در مرخصی تشریف داشتید و بنده استحمارا و نیابتا مجوز مربوطه را از حضرت امام زنان (اکل الله فرج اللطیف) در مکاتبه ای که در چاه با ایشان داشتم دریافت نموده ام. اینه هاش:
هُوَ الحِمار
تلک الآیات التّي یَقولُ السَّیِّدَ السُّونبُولعَلیَّ المُوسَویَّ کُلُّهُنَّ البیّناتَ المسجّلاتَ الاِلهیّاتَ وَ لا تَردیدُ بهُنَّ
الامام الزّنان
في قعر چاه جمکران
توضیح: حضرت به لهجه شیرینشان «سنبلعلی» را «سونبولعلی» قرائت فرموده اند.
الاحمق
سیّد سنبلعلی الموسوی الکمرونی
یانزدهم محرم المبارک 1430 هق
بیضیه رم

سوال در مورد نماز آلات

بسم الله ملك الظلم المبين رب عرش كسير و رب ترب و الهويج و اصلاه و السلام علي اكثف حيوانات محمد و علي آله نجسين الحشريين بزرگوارا!!!! آلت الله العظمي سيد سنبلعلي الموسوي الكمروني(فرج الامام زنان فداكم) بنده سيد ابوترب بن حمار از طلاپ حوزه كرميه غم هستم كه از شما تقليد ميكمنم و اما سوالهاي من سوال الاول نماز آلات بايد در چه اوقاطي كانده شود؟ لطفا توضيح كامل را درباره چگونه اقامه كردن آن بگوزيد چون بنده از فهم آن به كل عاجزم(در پست قبلي توضيحتان شبهه ناك بود جسارتن!!!9) سوال الثاني در بسياري از كتب لواط در حوزه مستحب شناخته شده از جمله كتاب الخاطرات من اللواط في حوزه تاليف حضرت علي شيره اي به همين علت من پس از ورود به حوزه جهت صواب به اين عمل حسنه تا حدي پرداختم كه ركورد شيره اي (امام علي شيره اي الخامنه اي) را در رشته مفعول زدم حالا ايشان حكم به حرام بودن اسن عمل كرده تكليف من چيست؟لتفا مرا راهنمايي كنيد عجركم من الرب ترب محفوذ سيد ابو ترب ابن حمار ابن بقر بن،،، بن مهمد(ص)
ابوترب در «سیّد و چهارشنبه»
هو البیلبیل
مانند نماز آیات که با دیدن یک آیت الهی واجب می شود، نماز آلات هم زمانی واجب می شود که شما یک آلت را مشاهده نمایید و این زمانی است که شما به یک زن بی حجاب نامحرم نگاه کنید، چرا که زن از دیدگاه دین مبین اسلام سراپا آلت است.
حالا اگر به جمعی از نسوان بی حجاب نگاه کنید، مستحب آن است که نماز آلات را به جماعت بخوانید، مثل آن سردار بزرگ مملکت اسلامی.
ترتیبات خواندن این نماز هم مانند نماز آیات است، با این فرق که در تکبیرةالاحرام، به جای آن که دست ها را کنار گوش ها بگذارید، در کنار بیضه می گذارید.
در باب سوال دویّم و کتابی که فرمودید، این کتب همانطوری که از نامشان پیداست، بیشتر خاطرات هستند تا متون فقهی.
ببینید آنچه در حوزه ها رخ می دهد بیشتر یک حالت عرفانی و یک رابطه روحانی بین طلاب و مدرسین هست و راهی است برای متصل شدن فیش متقدمین به سوکت متاخرین برای کانکت شدن به هپروت اعلی و از آنجایی که داریم «الاعمال بالنیّات»، اگر مفعولیت شما هم به قصد مقاربت بوده، نه تنها اشکالی بر آن نیست، بل موجب استحباب نیز هست.
دَردُکُم مَقبُول وَ سَعیُکُم مَشکُور
الاحمق
سیّد سنبلعلی الموسوی الکمرونی
دوازدهم باضافه یک محرم المبارک 1430 هق
بیضیه قم

نجاست الکل

حاج آقا
آخه الکل خطرات آلودگی را دور میکند و پایه بسیاری داروهاست پس چطور پوست را بعد از مالیده شدن به الکل باید آب کشید تا تطهیر شود؟
هو القدّاره
اولا هر کاری که مالیدن و مالیده شدن داشته باشد احتیاط بر ترک آن است، مگر چیزی که مالیدنش به نفع اسلام و مسلمین باشد.
دویما کسی که الکل در خانه نگه می دارد، ولو به قصد ضدعفونی کردن، ممکن است یک وقت شیطان وسوسه اش کند که کمی از آن بچشد،
بعد که چشید ممکن است وسوسه شود که بیشتر بچشد،
بعد که بیشتر چشید ممکن است وسوسه شود معصیت کند، مثلا بخندد، برقصد یا نعوظی بالله انگشت در فلان روحانی محله بکند و هر کس که این کار را بکند انگار که انگشت در فلان ائمه اطهار و رسول الله کرده و این معصیت کبیره است.
پس می بینیم که اسلام تا کجا پیش بینی کرده که یک وقت بنده خدا معصیت کبیره ای مرتکب نشود.
والله العالم
الاحمق
سیّد سنبلعلی الموسوی الکمرونی
چهاردهم محرم المبارک 1430 هق
بیضیه قم

چرا تف نجس نیست؟

چرا آب دهان که پر از باکتریست و روی زخم اگر قرار بگیرد آلوده میکند نجس نیست ، اما الکل نجس است ؟
هو الاخوش
خداوند در آب دهان شفا قرار داده است.
انّنا جَعَلنَا الشَّفَاءَ فِی التُّف
آیا ندیده اید مردمی را که جویای آب دهان بزرگان برای تبرک و استشفا هستند؟
از آن گذشته ندیده اید که گربه ها بچه هایشان را می لیسند و حتا ماتحتشان را هم به زبان پاک می کنند؟
اینجاست که باید از نشانه های الهی پند بگیرید!
خوب، شما هم حتما به اندازه گربه عقلتان می رسد، اما بعید است زبانتان به ماتحتتان برسد.
اما الکل،
تنجیس الکل بدان علت است که خوردن الکل حرام است.
چه ربطی دارد؟
معلوم است دیگر، هر چیزی که خوردنش حرام باشد نجس است و هر چیزی که نجس باشد خوردنش حرام است.
مثلا مدفوع نجس است پس خوردنش هم حرام است.
یا خوردن عرق شتر نجاستخوار حرام است، پس نجس است،
یا مثلا کافر ذمی نجس است پس خوردنش هم حرام است.
والله اعلم
الاحمق
سیّد سنبلعلي الموسوي الکمروني
هیژدهم محرم المبارک 1430 هق
بیضیه قم

آلت الله گرامی سنبلعلی دامت ژنیتاله
بزرگواری فرموده و توضیح دهید استعمال آب دهان بزرگان برای استمناء و استشهاء و بعضاً نعوظ بالله لواط چه حکمی دارد.
آلتتان برقرار باد
——————–
سنبلعلی:
این کار از سنن نبوی و کاری بسیار خوب و مستحب است. مدتی پیش استاد آیت الله العظمی جوادی آملی سخنرانی مبسوطی فرمودند درباره تف زدن حضرت رسول به معامله علی در شب زفاف او با فاطمه:

http://www.youtube.com/watch?v=5bH6Cvmj42g 







مسعلتن؛ با دوستان سفری به ارمنستان داشتیم و در آنجا بدن یکی از خواهرهای شیرین را تغریبا خوردیم.
حکمش چیست؟ آیا نجس خواری کردیم؟
——————-
سنبلعلی:
ارامنه به فتوای برخی علما کافر کتابی هستند و به فتوای برخی دیگر اهل کتاب.
اما در هر دو صورت حکم نجاست در مورد ایشان جاری نیست.
اما احتیاط واجب آن است که قبل از خوردن قصد مقاربت کنید، یعنی بگویید «مقاربت علی الله» و نیز مستحب آن است که خام خام نخورید یعنی مثلا سیخ بزنید.
والله احمق


 

ورود با پای چپ

السلام علیکم حضرت آیت الله العظمی؛
این بنده معصیت کار از آنجا که از کودکی عادت کرده ام همواره با پای چپ وارد مستراح شوم، این عادت را در ورود به مکانهای دیگر هم انجام میدهم و حتی به مسجد، حسینیه و امامزاده هم با پای چپ وارد میشوم!
سوالاتی در همین باب برایم بوجود آمده است:
- آیا در دین مسهل اسلام این کار گناه است؟ یا مکروه است؟ یا مستحب است؟ یا اشکال ندارد؟
هو المبال
البته ورود به بیت الخلا با پای چپ از مستحبات است که در احادیث و روایات بدان تاکید شده است.
از امام سارق (عر) نقل شده است که هر کس با پای چپ قدم به مستراح گذارد فرشتگان ثوابی به اندازه یک حج به حسابش منظور می نمایند و اگر در حین ورود گوزی هم بدهد ثواب یک ختم قرآن نیز بدان افزوده می گردد.
اما ورود به اماکن مقدّسه با پای چپ برای مردان مستحب و برای زنان مباح است. چرا که هنگام ورود یک مرد به این اماکن با پای چپ، خودبخود بیضه چپش هم پیش از بیضه راست وارد می شود و از آنجایی که بیضه چپ یک مرد مسلمان نزد الله به اندازه یک زن مسلمان ارج و قرب دارد (دیه بیضه چپ برابر با دیه یک زن است)، مثل آن است ایشان با عیالش به زیارت رفته است. پس ثواب یک و نیم زیارت به حسابش منظور می گردد.
- آیا میتوان وقتی با پای چپ وارد اماکن مذهبی شد عمل ادرار یا دفع را همانجا وسط مسجد یا امامزاده انجام داد؟
از توجه شما بسیار متشکرم.
اگر مقتضی باشد و مسلمان بترسد که اگر آنجا نکند نمازش قضا می شود، بلا اشکال است.
ممنون الله
الاحمق
سیّد سنبلعلي الموسوي الکمروني
نازدهم محرم المبارک 1430 هق
بیضیه قم


آقا من توهین کردم؟

حضور مکرم آیت العضمی مقام شاخص و شامخ ولایت آیت الله حاج سید سنبلعلی موسوی الکمرونی سلام عرض نموده و توفیقات عالیه مسئلت دارم.
حاج آقا بنده به علت مسافرتهای زیادی که به خارج از کشور دارم رنج زیادی را از بابت دوری همسر کشیده و لذا لذت زندگانی نچشیده ام. از آنجا که بنده دائم در کشورهای مختلف در حرکت بوده و نخسوزن در بلاد کفر در اروپا بوده خواستم بدانم آیا می توانم بیش از چهار همسر اختیار کنم زیرا تا آنجا که من اطلاع دارم دین متین اسلام تا چهار همسر رخصت داده خواستم بدانم که آیا تبصره ای بندی چیزی وجود ندارد که ما از آن استمداد نماییم فلهذا می خواستم بدانم که آیا دین مبین اسلام ناف محمدی برای این مشکل پیشنهادی دارد؟
حاج آقا اگر مشکل ما را حل کنند قول میدهیم که چند تا از آن حوری هایی فرنگی بهشتی با چشمان آبی را با پست پیشتاز برایشان ارسال کنیم.
عجرکم عند المطالبة
هو القوّاد
شما می توانید شرعا تا چهل همسر متعه (صیغه) ای اختیار کنید، اما زوجه دایمی تا چهار تا بیشتر نمی شود.
تنها کسی که به اذن گاری تعالی مجوز کتبی اختیار کردن بیش از چهار زوجه دایمی داشت، رسول اخوش (ض) بود که البته همه ازدواج های آن حضرت نه فکر کنید به خاطر آلت مبارک بوده. خیر بلکه دلایل سیاسی و استراتژیک داشته.
مثلا هر قبیله یهودی را که تار و مار می فرمودند و شاه مردان علی، اسرای قبیله را از دم تیغ می گذرانید، خوب این همه زن بی شوهر چه می کردند اگر حضرت ایشان را سرپرستی نمی فرمودند. گناه داشتند خوب!
به همین خاطر اگر زن زیبایی در ایشان بود حضرت به اکراه فراوان ایشان را به همبستری می پذیرفتند تا هم اتحاد استراتژیکی باشد و هم از بی سرپرستان استمالت شود. حالا گرچه قبیله تار و مار شده دیگر اتحاد نمی خواهد، ولی باز هم خوب!
یا مثلا در مورد عایشه، صحیح بخاری ۹٫۸۷٫۱۴۰
از عایشه نقل شده است:
رسول الله به من گفت «تو دوبار قبل از اینکه من با تو ازدواج کنم در رویاهای من ظهور کرده بودی. من فرشته ای را دیدم که تو را در تکه ای لباس ابریشمی حمل می کرد، من به او گفتم، لباسش را در بیاور و او را نگاه دار، او تو بودی. به خود گفتم “اگر این از طرف الله است، پس این (لخت شدن عایشه) باید واقعا اتفاق بیافتد”.»
پس می بینیم که نه این که معامله حضرت از چهار سالگی برای عایشه قیام فرموده باشد، بلکه ایشان از طرف گاری تعالی به همسری رسول اخوش برگزیده شده بودند. حالا بگذریم که بعدا ایشان یعنی ام المؤمنین عایشه به صحابه آن حضرت (صفوان) هم فیوضاتی می رساندند.
واضح است که رسول الله نمی توانستند در یک دختر 6 ساله دخول کنند، اما خوب طبق احکام شرع منجّس، تفخیذ می فرمودند ایشان را، یعنی لاپایی می فرمودند ایشان را تا 9 سالگی که رسما دخول فرمودند.
یا مثلا این که حضرت به اذن خدا (سوره مبارکه احزاب آیات 37 و 38 ) زیر پای زن پسر خوانده خود نشستند (زینب بنت جحش همسر زید بن حارثه) تا بالاخره زید او را طلاق داد و ایشان به فرمان خداوند میخ اسلام را در ایشان فرو کردند.
یا ماریه قبطی که برای ایشان کادو فرستاده بودند. البته در کادوی ارسالی دو تا زن بود که یکی اش را به صحابه بخشیدند و ماریه را خودشان برداشتند.
جالا با همه این ها ممکن است یک مسلمان نمای منافق بیاید و گوز گوز کند که آقا شما که دم از عقل می زنی چرا توهین می کنی و این ها.
خوب حالا شما بگویید من توهین کردم؟
نه! من توهین کردم؟
این ها که گفتم همه از احادیث و تواریخ معتبر و خود قرآن است. نعوظی بالله شما می گویید حضرت رسول با عایشه 6 ساله عقد نکرده و در 9 سالگی به وی دخول اجلال نفرموده است؟
خوب شما کفر می گویید. شما از دین مبین اسلام به اندازه گاو نمی فهمید. قرآن درباره شما می فرماید:
أم تحسب أنّ أكثرهم يسمعون أو يعقلون إن هم إلاّ كالأنعام بل هم أضلّ سبيلا
آیا گمان میبری بیشتر آنها می‏شنوند یا می‏فهمند؟ آنها فقط همچون چهارپایانند بلکه گمراه تر
إنّ شرّ الدّوابّ عند اللّه الصّمّ البكم الّذين لا يعقلون
بدترین جانوران در نزد خدا این کران و لالان هستند که در نمی یابند.
عُتُلٍّ بَعْدَ ذَلِكَ زَنِيمٍ
گستاخ [و] گذشته از آن زنازاده است.
حالا من توهین کردم؟
نه! شما را به این روی قبله محمدی، من توهین کردم؟
والسلام علیکم و زحمة الله و درکاته
الاحمق
سیّد سنبلعلي الموسوي الکمروني
بست دویّم محرم المبارک 1430 هق
بیضیه قم








 

هیچ نظری موجود نیست: